Humor

Glöm gnället om sminket i föregående inlägg. Det var ju typ det minsta problemet. Att gå på fest med tre-barn-under-fem kändes ju nästan som ett aspiranttest till nationella insatsstyrkan.

Alltså vi hade inga intentioner alls att stanna jättelänge, barnfamiljer var som sagt välkomna från klockan 17 men jag har inte riktigt minne av att jag hann prata med någon överhuvudtaget. Jag höll ut i en och halv timme, varav halva tiden var ute på värdparets innergård för att jaga barn alternativt var med något av barnen på gästtoaletten. Sen gav jag upp, lämnade maken med den dignande buffén och havet med champagneglas och drog hem. Jag hann i och för sig med en snitt med kycklinglevermousse i hallen på vägen ut.

Nu kan jag eventuellt ha ätit kladdkaka till middag.

Kommentera

