Hörni

Allt snack om Beach2011. Jag tänker mer på Orka2011.

Ni som fött barn. Hur har ni kommit i form i framför allt rygg och bäcken? Jag MÅSTE ta tag i det här nu. (ok, jag insåg just igår att jag har ett friskvårdsbidrag att spendera, det kan ha något med saken att göra)

Jag är ju inte en direkt utpräglad Träningsmänniska, ni som följt mina bloggar sedan 1999. Jag kommer aldrig hoppa runt på nån slags Zumba-humba.

Men jag vill ha ordning på rygg och bäcken och gärna få en bättre hållning. Sen är jag nöjd. En extra bonus om jag sen lever i hundra år.

Jag har ganska dålig karaktär när det gäller träning. Jättedålig faktiskt. Men fjag unkar antagligen som ett barn och kan luras med allehanda medel. Ni kanske kan ge mig en guldstjärna tex varje gång jag går till gymmet? BORDE jag  bränna pengarna på en PT kanske? Och ska jag isåfall välja den blonda brunbrända tjejen som ser jättekäck ut? Eller den där mer solida föredetta sjukgymmnasten? Kan det vara så att jag redan har scannat lite på SATS hemsida?

Som vanligt så är det inte tjejen i brevet som har skrivit och inte kan komma upp ur sängen.

 

3 thoughts on “Hörni

  1. En PT är ett jättebra sätt att få motivation. Styrketräning är ett bra sätt att få bättre muskler men även typ Core/Pilates-träning är bra. Inget hopp och skutt.

  2. Ett tips är att kolla in Olga Rönnbergs blogg på Mama, hon har stenkoll på träning för mammor! Hon gillar hemmaträning å kör även PT-online kolla hennes hemsida mammafitness.se om jag inte minns fel…
    Hon är hård oxå så jag tror inte man vågar fuska 😀

    Jag gillar ju pilates som en tok, bra för hållning å bålträning dessutom Inge hopp å skutt som jag hatar..,

    Kram C

Kommentera

