Måndag

Jobbat hela dagen.

Fastnat i bilkö.

Sprungit in på ICA och köpt morötter och potatis.

Stressat hem.

Kramat barn i hallen utan att hinna ta av stövlarna.

Tuggat igenom ett äpple på två röda sekunder.

Åkt på föräldramöte.

Kommit hem till barn som precis ska gå och sova.

Eller en sov redan. De andra två hann jag borsta tänderna på innan de ville att PAPPA ska läsa sagobok. (Ok, jag läser typ sju dagar i veckan, men just idag så hade jag nog gärna gjort det….)

Städat upp lite i kök och badrum. Pappan har redan hunnit säga god natt.

Ätit mikrovärmd middag själv. Kul.

Toppat med en halvburk Häagen-Daz.

JAMEN HERREGUD SKA LIVET VARA SÅ HÄR?

5 thoughts on “Måndag

  1. Sådana dagar är inte roliga. Mitt mantra är ”det blir lite enklare med logistik när barnen blir äldre”, och än så länge *peppar peppar* verkar det stämma.

    Hoppas att det gick bra igår och att du fick en rejäl löneökning!

    • Egentligen så har jag ju ett GULDLÄGE som tillf jobbar 50%, dvs som nu tex, ledig ons+tors med barnen. Men det är kanske är rädslan att hamna i en situation där alla dagar skulle kännas som ovan. Inte så konstigt kanske att en del skriver Carpe Diem med stora snirkliga bokstäver på väggarna hemma 😉

      • Jaha är det DÄRFÖR. Nu fattar jag. Jag trodde att det var för att folk hade så j-vla dålig och osäker smak.

        😉

        (Guldläge med 50%. Jag arbetar just nu 75%, men även det roliga har ett slut och i mitt fall är det när jag börjar på mitt nya jobb. Sedan gäller att hålla kvar drivet att fortfarande göra något utöver varje-dag-lunken åtminstone en gång per vecka. Kanske lättare sagt än gjort?)

Kommentera

