Med skämsmössan ner över öronen

Jag har lite svårt för människor som gör en grej av att det gillar att ha kontroll. Lite så där sägandes i förbifarten, att det är ett ok över deras axlar som de måste leva med, men också på ett sätt som gör att de egentligen tycker att de är lite mer än andra. Själv tycker jag att det lätt  visslar en massa osäkerhet om dem, men vågar förstås aldrig säga det.

Och det är nu jag kastar ett ton grus i mitt lilla glashus.

Det här att jag skriver tre meter  långa komihågmail till mina tre (!!!) ersättare när jag går på semester. Släpp taget. Hur svårt kan det vara. Jag ba´ ”sen ska du….”.  Att de ens orkar med mig.

Och sen det här att vi ska resa bort i helgen. Och  maken ska packa åt alla i morgon. Har jag skrivit en komihåglsita till honom kanske? Ja. Har jag redan lagt fram barnens kläder? Ja. Packat skötväskan? Han ba´, ”jag tar fram lakan imorgon”, Jag ba´VET DU VART DOM LIGGER?!

Semester. I hear it coming.

Kommentera

