Snart så

Köpt springskor – check

och ett par (!) springstrumpor (tveksamt om jag borde springa i svarta kontorsstrumpor eller Happy Socks) – check

och såna där tajta svarta knälånga byxor (?) som jag redan oroar mig lite för att ha på allmän plats – check

laddat ner Runkeeper – check

försökt ha en diskussion med maken om vilken support jag förväntar mig – check, typ

informerat coachen – check

Frågor som återstår;

1. Hur sent kan en medelålders kvinna springa (!) runt i Förorten utan att bli  rånad/jagad/misshandlad/kallad för idiot?

2. Vart finns en bra sportbh? (varför jag ens tänker att det ska hjälpa efter ha ammat tre barn vet jag inte…)

3. Alltså vad är det jag ska göra med Runkeeper? Eller Funkeeper som jag kan ha döpt om det till.

4 thoughts on “Snart så

  1. 1, Om du håller dig på promenadvägar kan du nog springa så länge det är ljust.
    2, Jag tycker Casall och Shock-absorber har bra sportbh:s. Nu har jag inte det största behovet – so to speak – men de sitter bra tycker jag.
    3, Ingen erfarenhet men tar gärna del av dina.

    Lycka till med springet!

  2. Heja heja! Bra med springstrumpor, iaf om du som jag har lätt för att få skavsår.

    1. Håller med Hon som gick. (min personliga erfarenhet är att det är värre att springa tidigt på morgonen, hej blottare på Norr Mälarstrand och i Rålis)

    2. Jag har 3 st likadana sport-bh från Nike, gissa om jag gillar modellen? 🙂 Inköpta på Stadium.

    3. RunKeeper ska du ha till att följa dina framgångar. Den mäter sträcka, hastighet och du kan se på en karta vart du sprungit. Dessutom är den toppen om du ska springa intervaller, för då ställer du in dina intervaller under Coaching och så talar den om för dig när det är dags att byta från löpning till gång t.ex.

  3. 1, oklart. Jag gick runt Lillsjön i dina hoods förra sommaren och mötte en crazyassgalning vid 21:30, så fram till nio? Äh, jag vet inte. Mina största oro HÄR är ju att stöta på en älg eller hjort eller nåt.

    2, jag har en rosa från Nike som är bra. Och några andra som är ok.

    3, Jag mäter hur lång tid det tog att springa mina kilometrar med Runkeeper.

    Hur har det gått?

Kommentera

