And now the end is near

Imorgon börjar vi skola in minsta loppan på förskolan. Och en epok går i graven. Hej då föräldraledighet. Lite lätt har jag ju redan sagt hejdå, jag jobbar ju 50% just nu. Men ändå.

Och det känns som lilla loppan faktiskt är taggad för morgondagen. Hon har äntligen börjat gå sedan en tid tillbaka och SOM hon går. Som Macahan fortfarande men så nöjd hon är. Tut tut det går inte fort nog. Och humöret som gjorde oss gråhåriga i höstas har helt plötsligt blivit något kvittrande, fnissande och babblande. Och att hon mest vinkar när jag går ut genom ytterdörren, tack-gode-gud. ”Vi vänder blad” säger lilla loppan.

Att göra – köpa liten ryggsäck till morgondagen.Kanske lite varmare strumpor.  Den ömma barnafadern har shoppat nytt regnställ i storlek  86. De ärvda gummistövlarna passar. Jamen vi är redo. Host . Tror jag. Det är bara den här mamman som kanske måste lipa lite bakom en gardin. Inte för att hon inte är redo. Utan för att hon har blivit stor. Från Bebis till Småbarn.

Hur vi ska hinna med morgonrutinerna från och med nu känns ju lite oklart. Men jag är ju knappast först på den här planeten med att klä på och snyta tre små barn och få iväg dem till förskolan till klockan åtta ungefär. Hello nya tider.

Lämna en kommentar